Már régóta szeretne a Fiat is egy nagy méretű pickupot a kínálatába, amikor épp jó viszonyban volt a cég az indiai Tata Motos-szal, már el is kezdődött a Xenon típusra épülő jármű fejlesztése, de az idő közbeni szakítás miatt ennek piacra dobása meghiúsult. Most pedig itt vannak az első képek arról a prototípusról, ami azt bizonyítja, hogy ezúttal saját erőforrásaira alapozva készíti el dupla fülkés pickupját.
Úgy tűnik a képek alapján, hogy a hagyományokkal szakítva nem létraalvázas lesz a jármű, hanem elöl önhordó, személyautó-szerű karosszéria lesz, a plató vagy az ügyfél által választott felépítmény pedig a szabadon hagyott hátsó hossztartókhoz csatlakozik majd. Noha erős az álcázás, ránézésre talán egy Linea karosszériát daraboltak fel az itt látható ideiglenes felépítmény elkészítéséhez a brazil mérnökök, a fejlesztőmunkát ugyanis Dél-Amerikában végzik. Az a megcélzott fő piac, az esetleges európai forgalmazást is onnan oldják majd meg, ahogy azt a Stradánál is teszik.
Nem tudjuk, milyen motort kap majd az egyelőre névtelen Fiat pickup, még az is elképzelhető, hogy lesz keresztmotoros, csak elsőkerékhajtású modell, az összkerékhajtású változat pedig hosszmotort kap. A tartósan terepen használt munkaautóknál csak a kapcsolható összkerékhajtás jön számításba, ráadásul nem is kellene ilyen rendszert kifejleszteni, hiszen az már a Fiat rendelkezésére áll az Iveco-nak hála. Még rengeteg időnk van a találgatásokra, hiszen abból ítélve, hogy még a karosszéria sincs kész, leghamarabb 2016-ban várható az autó piacra dobása. Addigra pedig a legnagyobb ellenfél is elkészül majd a saját, félönhordó karosszériás, dupla fülkés pickupjával, a Dacia Duster második generációjából már elkészítik a korábban beígért pickupot.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!