A Mercedes új középkategóriás autójának a legnagyobb újdonsága nem valami aktív biztonsági rendszer vagy forradalmi motor, hanem maga a padlólemez. Az acél-alumínium hibrid térváznak köszönhetően az elődjénél jóval nagyobb méretű jármű átlagosan 100 kg-mal lesz könnyebb. A szerkezet 48 százaléka alumínium, a nagyszilárdságú és melegen sajtolt acélok 12 százalékot tesznek ki, a többi hagyományos acél.
Teljesen új, elöl 4, hátul 5 lengőkaros független felfüggesztéseket használ a C-osztály, ami a kerék minden állásában ideális kerékvezetést (gumi futófelülete ráfekszik az aszfaltra) biztosít, és nagyon csendes gördülést. A korábbinál több alumíniumot használnak a felfüggesztésben, elöl például oldalanként 2 kg-mal csökken a rugózatlan tömeg, a Comfort mellett Direct Control és Sport – utóbbi 15 mm-rel csökkentett hasmagasságot is jelent – hangolással is elérhető lesz az autó, de felár ellenében légrugózás is kérhető lesz.
A belső tér is sokkal modernebb lesz az eddiginél, stílus megegyezik azzal, amit az elsőkerékhajtású autóknál is használnak – a kapcsolók nagy része is ismerős onnan, no meg a 8 vagy 8,5 colos középső kijelző -, csak épp itt szélesebb a kardánalagút, és annak következtében a középkonzol. Új elem a 6,5×4,5 centis tapipad a két első ülés között, és a felár ellenében rendelhető, a legfontosabb információkat a szélvédőre kivetítő rendszer.
Finomítanak a légkondicionáló működésén is, amely a navigáció alapján érzékeli, ha alagútban halad a jármű, és olyankor előre automatikusan belső keringtetésre kapcsol.
A motorkínálatról még semmit nem árultak el, a legnagyobb durranás az lehet, hogy a saját 2,2 literes dízel mellett a Renault 1,6-osát is megkapja az autó 130 lóerővel – mivel az új padlólemeznél és a viszonylag fiatal motornál már kezdettől fogva számoltak a lehetséges kooperációval, itt várhatóan nincs szükség olyan módosításra, mint az 1,5-ösnél, ahol a Renault csak a blokkot és a hengerfejet adja, az egyéb rendszerek már a Mercedes saját fejlesztései. Abban se lehetünk biztosak, hogy V8-as motort is kap az új Mercedes C-osztály, hiszen az új, 3,5 literes V6-os biturbóból hasonló teljesítményt képesek kihozni az AMG mérnökei, sokkal alacsonyabb – szabványos – fogyasztás mellett. Márpedig az utóbbi kulcsfontosságú az autónál, az elődhöz képest legalább 20 százalékos javulást akarnak elérni a mérnökök.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!