Hét évvel ezelőtt a Ford 470 000 darab 3,0 literes V6-os motorral szerelt Escape szabadidő-autót rendelt vissza, hogy kijavítsa azok hibás gázbovdenjét. Az elakadó kábel miatt nem tért vissza alapjáratra a motor gázelvételkor, ezen segítettek a visszahívás során a márkaszervizekben.
Azonban az akció közben a Ford kiadott egy újabb utasítást a szervizeknek, amely szerint különösen vigyázzanak a szintén a gázbovden körül elhelyezkedő tempomat-kábelekre. Ha ezeknek a rögzítését a szerelési folyamat közben megbolygatták, előfordulhat, hogy – akár évekkel – később az autó a vezető akaratától függetlenül padlógázas gyorsításba kezd. Az NHTSA hivatal az után indított vizsgálatot az ügyben, hogy egy tinédzser egy ilyen baleset miatt meghalt. A gyanú szerint a visszahívás során még az első szerelési utasítás szerint hajtották végre a hibajavítást, ami később a tragikus balesethez vezetett. Egyelőre semmi nem biztos, ahogy azt sem tudni pontosan, hány autó lehet érintett a közel félmillió visszahívottból, vagy hogy egyáltalán a hibásan elvégzett javítás okoz-e problémákat, vagy valami más az ok. Az NHTSA weboldalán már a hét évvel ezelőtti visszahívás előtt is jeleztek hirtelen gyorsulási eseteket a tulajdonosok, elképzelhető, hogy a gázbovdentől független, új visszahívást kiváltó esetről van szó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!