Szeptember 9-10-én rendezik meg Modenában az „MMXX: The time to be audacious” rendezvényt, ahol a Maserati majd hivatalosan is leleplezi az MC20 kódnéven fejlesztett új, far-középmotoros sportkocsiját. Az álcázott prototípusokkal már turnéznak egy ideje Olaszország- és Európa-szerte, most pedig az új konstrukció legfontosabb eleméről, a 3,0 literes V6-os biturbóról adtak közre néhány információt.
Jelen esetben nem csak lózung az a kifejezés, hogy versenytechnikát használnak, hiszen egyenesen a Formula-1-ből érkezik az előkamrás égéstér (hunyjunk szemet afelett, hogy a Maserati nem érdekelt az F-1-ben, csak a Ferrari és az Alfa Romeo…). A hengersorok 90°-os szöget zárnak be, az olajozás száraz karteres, a csúcsteljesítmény 630 LE 7500/percnél, a forgatónyomatékról annyit árultak el, hogy a 730 Nm-es maximumot a 3000-5500/perc között tudja az új blokk, a leszabályozási fordulat 8000/perc. A sűrítési arány 11:1, az erőforrás rövid löketű, hiszen 82 mm hosszú a dugattyú útja, a furat pedig 88 mm.
Az előkamrát, ahol szintén van egy gyújtógyertya, speciális furatok kötik össze a dugattyú feletti égéstérrel, a fő gyertya oldalról nyúlik az égéstérbe, és akkor használják az égés megindítására, ha épp nem optimális az előkamra használata. Kettős, szívócső-égéstér befecskendezés biztosítja az üzemanyag-ellátást, az üzemi nyomás 350 bar. A Maserati által Nettuno névre keresztelt erőforrás 220 kg tömegű, hossza 60 cm, szélessége 1 méter és 65 cm magas helyre van szükség a beépítéshez.