Négy évvel ezelőtt mutatta meg a JPN Taxi tanulmányát a Toyota, de csak most lett megvásárolható az autó, amely a TNGA építőkészletet használja. Mindkét lökhárító három részre osztott, így olcsóbb a csere sérülés esetén, a vezető körül lévő tárolóhelyeket úgy helyezték el, hogy azokat a hátsó térből ne lehessen látni – rendezettebb benyomása van így az utasnak.
Bal, azaz Japánban az utasoldalon elektromos mozgatású tolóajtó könnyíti meg a beszállást, a szükséges helyeken kapaszkodókat is elhelyeztek. Ide lehet rögzíteni a kerekesszék betolását lehetővé tevő rámpát, teljesen sík a padló az utastérben. A műszerfalon úgy helyezték el a navigáció kijelzőjét és a taxaméter helyét, hogy azt könnyen láthassa a hátul utazó ügyfél, akinek egyébként nagy teljesítményű USB-töltőcsatlakozások is a rendelkezésére állnak. Nagyok az ablakok, a vezető dolgát még az első sárvédőkre helyezett visszapillantók is segítik. A kellemes környezetről még extra hangszigetelés és Nanoe-szűrővel ellátott légkondicionáló is gondoskodik, utóbbit hátul külön lehet vezérelni.
A JPN Taxi orrában annak a hibrid hajtásnak a továbbfejlesztett változata dolgozik, amelyet mifelénk a Yaris Hybridben kínálnak, a legfőbb eltérés, hogy LPG, azaz autógáz üzemű a belső égésű motor, és egy extra áttétel is van a hajtásláncban, ami csökkenti a csúcssebességet, de városban javítja a fogyasztást – a japán mérési ciklus alapján 5,2 l/100 km az átlag. Havonta 1000 darab értékesítésével számol a Toyota, amely szerint a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékok idejére már átveheti a stafétabotot a nem akadálymentes Crown taxiktól.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!