Az első hírek még arról szóltak, hogy a Mazda a Toyota hibrid hajtását veszi át a Mazda3-as számára, a valóságban saját benzin-elektromos hibrid hajtást készítettek a Skyactiv benzinmotor felhasználásával.
A hazájában Axela néven forgalmazott Mazda3-as hibridváltozata a lépcsős hátú karosszériát kapja azon egyszerű oknál fogva, hogy a hátsó ülése mögött elhelyezett akkumulátorok miatt az ötajtósban egyszerűen nem maradna használható méretű raktér – bár a lépcsős farban se marad sok hely ránézésre; pontos méretet még nem közöltek.
A technikáról is csak annyit árulták el, hogy a 2,0 literes benzinmotor a belső égésű erőforrás (de azt már nem, hogy a 120 vagy a 165 lóerős változatról van-e szó), ami mellett még egy elektromotor hajtja az első kerekeket egy fokozatmentes automatikus váltó közbeiktatásával. Egyedül a legfontosabb adatot közölték, miszerint a JC08-as japán fogyasztási ciklus alapján 3,2 l/100 km a szabványos fogyasztása az Axela Hybridnek.
A másik biztos tény a Mazda Axela hibriddel kapcsolatban, hogy novemberben indul a forgalmazása Japánban, 2 373 000 jenes alapárral (5,25 millió Ft). Azt még nem tudni, Japánon kívül hol fogják még forgalmazni a hibrid változatot, elképzelhető, hogy az Európában kevésbé népszerű lépcsős hátú felépítmény miatt mi nem kapjuk majd meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!