Az Egyesült Államok haderőinél újabban a kis méretű és mobil járműveket részesítik előnyben, hasonlóra volt példa nem is olyan rég a Boeing Fantom Borz elnevezésű alkotása. A kicsinység egyébként relatív, hiszen a Polaris számára az eddigi legnagyobb jármű a Dagor nevű csapatszállító.
Ennél azt az elvet követik, hogy páncélozásra csak a nehézkesen mozgó járműveknek van szüksége, a Dagor nagy tempóval képes haladni terepen, így nehezebb megcélozni is. A karosszéria egy központi csőváz köré szerkesztett bukókeretet jelent, a felfüggesztést a Fox nevű beszállítótól vásárolja a Polaris. A technikai részletekről hallgat a gyár, hiszen azok katonai titoknak minősülnek, de annyit tudunk, hogy a járművet hajtó turbódízel az USA haderőinél rendszeresített JP8-as gázolajjal is üzemel, és hogy 805 km-es a hatótávolság.
A karosszéria hossza 4,52 méter, a szélesség 1,88 méter, a magasság 1,84 méter, a saját tömeg 2041 kg, a terhelhetőség 1474 kg. A Polaris szerint még teljes terhelésnél is ugyanolyan mozgékony terepen a Dagor, mint üresen, így főleg speciális egységeknél fogják majd azt alkalmazni. A gyár szerint egyébként már több megrendelőnek is szállított az új típusából, itt valószínűleg az Egyesült Államok különböző haderőiről lehet szó, hiszen civil változat nincs és nem is terveznek. Úgy is 150 000 dollár (36,3 millió Ft) a Polaris Dagor ára, hogy minden extrát, vagy épp időjárás elleni védelmet (értsd karosszériát) nélkülöz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!