A Bentley jelentette be elsőként a maga villanyautóját, majd a Rolls-Royce következett a kupéjával, de végül a Maybach mindkét vetélytársát beelőzi, hiszen csak harmadikként jelentette be a saját akkumulátoros-elektromos típusát, de annak indul a leghamarabb a forgalmazása. Persze ez betudható annak is, hogy a Mercedes-Maybach EQS 680 SUV nem teljesen egyedi autó, hanem a Mercedes-Benz EQS SUV átalakított változata.
Az autó elején a fekete paneles hűtőrácsot függőleges krómcsíkokkal díszítik, teljesen láthatatlanná tették a radarérzékelőt, az alsó-szélső légbeömlőket a márkajelzést formáló ráccsal borítják, a fényszórókat összekötő LED-csíkban olvasható a márkanév. Az oldalablakok még vastagabb króm keretet kapnak, egyediek a 21 vagy 22 colos felnik, a megvilágított fellépőkben lévő alumíniumpálcák a hűtőrácsot idézik. Opciós a kétszínű fényezés, az ügyfelek a high-tech silver/obsidian black, high-tech silver/nautical blue, obsidian black/selenite grey, obsidian black/kalahari gold és velvet brown/onyx black kombinációk közül választhatnak.
A Maybach villanyautó digitális belsejéhez a sötétkék alapszínt választották, egyedi a műszerek animációja. Az igazi figyelmet a hátsó sorban utazók kapják, az első támlákra 11,6 colos képátlójú képernyők kerülnek, amely a hátsó MBUX rendszer része, a táblagép az autón kívül is használható, de sok esetben nincs rá szükség, hiszen nem csak hangvezérlés (világnyelven) áll az utasok rendelkezésére, de kamerával figyeli a rendszer a őket és reagál a mozdulatokra – például olvasólámpa-kapcsolás. A Mercedes-Benz csoport első autójaként a Mercedes-Maybach EQS 680 SUV kap fenntartható forrásból származó bőrkárpitot, van növényi (kávébab) színezékkel festett opció is. A második sorba kényelmes fotelek kerülnek, opciós az italhűtő, a temperált pohártartók, de alapáron jár a 4 darab USB-C töltő. A hangszigetelést javították a fotel támláihoz rögzített kalaptartóval, és az ide koncentráló aktív zajkioltással.
A Mercedes-Maybach EQS 680 SUV 658 lóerő rendszerteljesítményű 2 hajtómotoros összkerékhajtást kap – Kínában „csak”639 lóerő a rendszerteljesítmény –, a rendszernyomaték 950 Nm. A fedélzeti töltő 22 kW teljesítményű, 200 kW-os villámtöltésre van lehetőség, tehát 15 perc alatt 220 km-nyi energiát lehet vételezni, a hatótávolság elérheti a 600 km-t.