2,0 literes dízelmotorral indult a Jaguar/Land Rover cég Ingenium motorcsaládjának bemutatkozása, a 163 és 180 lóerős teljesítménnyel is választható egyturbós változatok mellett a Range Rover kapta ameg először a 240 lóerős biturbó kivitelt, ez mostantól a Jaguar típusainál is választható, az XE, XF és F-Pace karosszériákban egyaránt. De nem ez a legfontosabb változás, hanem az, hogy végre elkészültek a Ford-eredetű 2,0 literes benzinest motort váltó saját négyhengeres turbóval.
Végre értelmet nyernek az autók hátulján eddig is látható 20t és 25t jelölések, hiszen mostantól kezdve tényleg 200 és 240 lóerővel rendelkeznek, szemben az eddigi 200 és 240-nel. Az új Ingenium benzinmotor alumíniumból készül, kettős megfújású turbó, változó szelepvezérlés és szelepnyitás-mélység jellemzi őket, az égéstérbe 200 bar-os nyomással fecskendezik az üzemanyagot. Két teljesítményszint van: 200 LE/320 Nm és 250 LE/365 Nm.
A teljesen új motor mellett van egy apró, de a vásárlók szempontjából azért fontos hír is, az XE S nevű modellváltozat mostantól 40 lóerővel erősebb, hiszen a középkategóriás modell orrába a 3,0 literes, V6-os kompresszoros blokk 380 lóerős változatát szerelik mostantól kezdve. Ezen kívül az XE mostantól kérhető akár teljes egészében a navigációt megjeleníteni képes (a főbb adatoknak azért marad helye a képen) virtuális műszeregységgel is.
A Jaguar XE, XF és F-Pace típusokban a központi kijelző újdonsága a DualView rendszer, azaz a sofőr és az utas egy időben két, egymástól eltérő képet nézhet ugyanazon a felületen. A megfelelő alkalmazás telepítésével a Jaguar típusok használói a Nagy-Britanniai Shell töltőállomásokon az autó fedélzeti rendszerén keresztül, gombnyomásra is fizethetnek az üzemanyagért, nem kell a shop-ba menniük és sorba állniuk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!