Az állami tulajdonban lévő francia Vedecom nevű intézet célja az autóiparban most zajló elektromos átállás segítése, és a francia autógyártók-beszállítók ez irányú kutatásainak összehangolása. A szakemberek most 18 hónapos fejlesztőmunkával elkészítették saját önvezető autójukat egy Renualt Zoe Z.E. elektromos autó alapján.

A nagy munkába még az is belefért, hogy átalakítsák a megjelenést, de igazából csak a kocsi orrán látunk teljesen új vonalakat, hátul már csak a lökhárító új, az utastérben meg csak annyira futotta, hogy a kormányon lévő márkajelzés fölé a saját nevüket helyezték el keresztben. Telepakolták radaros, kamerás és lézeres érzékelőkkel a karosszériát, és a fejlesztők már a prototípussal is bátran közlekednek a normál forgalomban, annyira bíznak a döntéshozó algoritmusokban – a vezérlő számítógép teljes egészében megtölti a csomagtartót.

Többféle GPS-érzékelőt is elhelyeztek a tetőn, így az autó 1 centiméteres pontossággal (!) tudja, hol van, a vaskos tetősínekben rejtőznek az autó-X kommunikációs jeladók és vevők, amelyek például a jelzőlámpákkal tartják a kapcsolatot. Ha netán az autó elveszíti a fonalat, jelez, hogy a sofőr vegye át az irányítást, ellenkező esetben az irányjelzőt használva leáll az út szélén. A Vedecom a jövőben Versailles utcáin végzi majd az autók tesztelését.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!