Japánban piacra dobta a Toyota Corolla hibrid hajtású változatát, amelyet mi egészen biztosan nem kapunk meg, hiszen a névazonosság ellenére a nálunk e néven kapható autótól teljesen eltérő kocsiról van szó. Kezdve azzal, hogy nem csak lépcsős hátú, hanem kombi karosszériával is kapható Japánban a Corolla.
Mostantól mindkettő elérhető hibrid hajtással, amely lényegében megegyezik azzal a rendszerrel, amit mifelénk a Yaris HSD kap – és a maga részéről a Prius II-es finomított hajtása. Az 1,5 literes, Atkinson ciklus szerint működő négyhengeres 74 lóerős, az elektromotor 61 lóerős, a rendszerteljesítmény 100 LE. A rendszer-akkumulátor egy nikkel-metál hibrid egység, amelyet a hátsó ülés alá építenek be.
Hűtött kipufogógáz-visszavezető szelep, elektromos hajtású vízpumpa javítja a gazdaságosságot, így nem csoda, hogy a japán szabványos mérési ciklus szerint a Toyota Corolla HSD átlaga mindössze 3,0 l/100 km. Némi extra légterelők és csak az itt rendelhető metálkék szín alapján lehet megkülönböztetni a hibridet a normál Toyota Corollától, amelyhez képest még némi extra felszerelést is kap: ütközés-jelző segéd, automatikus fényszórókapcsolás, és a középkonzolba épített, 4,2 colos képátlójú érintőképernyős fejegység. A lépcsős hátú változat alapára 1,925 millió jen (4,421 millió Ft), a kombiért legalább 2,08 millió jent (4,777 millió Ft) kell fizetni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!