A Szovjetunióban a hetvenes évek elején merült fel az igény arra, hogy a korábbinál nagyobb teljesítményű teherautóra van szükség, 1969-ben kezdték el a Kámai Autógyár beruházást, amely egy teljesen új autógyár és típus megvalósítását jelentette. A Kamaz teherautókhoz külön erőforrást fejlesztettek, a 10 857 köbcentis V8-as első prototípusát 1974. májusában indították be a fejlesztőrészlegen található műhelyben. A motor sorozatgyártása 1975. decemberében indult, és az első Kamaz teherautó (egy 5320-as) 1976. február 16-án gördült ki a gyárból.
A 740-es motorkódú erőforrást 800 000 km élettartamra tervezték 30 ezer km-es szervizintervallum mellett. Az évek során folyamatosan fejlesztették az erőforrást, 1995-ben készült el az Euro-1-es változat (740.11-240), ma pedig már Euro-5-ös tisztaságú a V8-as, amelyet 220-450 lóerő közötti teljesítménnyel kínálnak. A Szovjetunió idején még évi 200 000 darab V8-as motort gyártott a Kamaz, majd a piac nyitásával csökkent a gyár termelése, tavaly kezdték meg az erőforrás leváltását. 2019-ben kezdték a Jaroszlavli Motorgyárban a Kamaz P6-os soros hathengeres dízel gyártását, amelyet 1 500 000 km élettartamra terveztek 150 000 km-es szervizintervallummal, 400-700 lóerő közötti teljesítménnyel rendelkezik és hamarosan Euro-6-os változatban is elérhető lesz.