Egyre nehezebb lesz a Ferrarinak ügyfeleket találnia az FXX programjához, hiszen nem sokkal a McLaren P1 GTR bejelentését követően az Aston Martin is bemutatta a saját, kifejezetten a gyár által szervezett pályanapokra készített autóját Vulcan néven. Amíg a vetélytársak 1000 lóerős rendszerteljesítményű hibridekkel csábítják az ügyfeleket, az Aston Martin több mint 800 lóerős teljesítményű, 7,0 literes V12-es szívómotorral próbálja meggyőzni azokat.
A One-77 jelentette a kiindulási alapot, de ahhoz képest új a gerincváz 50 százaléka, Fia-szabályoknak megfelelő bukókeretet is kapott az autó, teljesen új a felfüggesztés – a nyomtáv elöl-hátul 20 centivel lett szélesebb!!! – és persze a V12-es szívómotort se korlátozzák holmi károsanyag-kibocsájtási előírások.
Elöl-középre építették be a hatalmas erőforrást, amelyet annyira hátratoltak, hogy annak a fele belenyúlik az utascellába. A 7,0 literes szívómotor maximális teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, a hatfokozatú, szekvenciális váltót a Vantage GTE versenyautóból vették át. A fejlesztők ígérik, visszakapcsoláskor hatalmas durranást hallhat a sofőr, a kívülállók pedig lángokat láthatnak majd. Elöl 380, hátul 360 mm-es átmérőjű karbon-kerámia féktárcsákat használó Brembo fékrendszert kap az Aston Martin Vulcan, a Bosch verseny-blokkolásgátló érzékenysége állítható, természetesen mivel amatőr pilótákat próbálnak megnyerni a programhoz, van menetstabilizáló is.
A kupé legkülönlegesebb része egy átlag(autórajongó)embernek mégis a megjelenés lesz, amellyel azt mutatják meg nekünk, hogy a jövőbeli autóknál milyen irányba viszik el a megjelenést. A kissé sterilnek ható DB10-es filmautó után most igazán összekapták magukat a formatervezők, a hagyományos elemek megőrzése mellett sokkal drámaibb a megjelenés. Az utastérben a vezetőre koncentrál a megjelenés, jelen esetben ugyan kényelmi felszerelések híján nincs sok gomb és kapcsoló, de attól még sejthetjük, hogyan fognak kinézni a következő generációs brit autók. Egyvalamiről azonban biztos le kell majd mondani, az Aston Martin Vulcan-ban búcsúzik a saját fejlesztésű szívó V12-es, a jövőben a Mercedes V12-es biturbó-erőforrását használják majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!