Az új Civic Type R fejlesztésekor az volt a célja a Honda mérnökeinek, hogy túlszárnyalják korábbi konstrukciójukat, ami 2018-ban hódította el az elsőkerékhajtású szériaautók Nürburgring-körrekordját – amelyet a Renault Mégane R.S. elhódított 2019-ben. Most, 5 évvel később a Civic Type R visszaszerezte a körrekordot az időközben már nem a 20.6, hanem a 20.886 méteres távon mérik a hivatalos Nürburgring Nordschleife-időket.
Alapesetben Michelin Pilot Sport 4 S abroncsokkal szerelik a Honda Civic Type R-t, a Nürburgring-körrekordot azonban nem ezzel, hanem a kereskedőknél felár ellenében beszerezhető Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect abroncsokkal érte el az autó, ami ráadásul nem a szériakivitel volt, hanem a balkormányos piacokon választható S Grade. Utóbbi fapados felszereltséget jelent, például törlik a légkondicionálót, a navigáció hardverét (az érintőképernyő marad), a kalaptartót, a tolatóradar érzékelőit, a külső tükrök manuálisan állíthatóak és nem fűthetőek; összesen 47 kg-ot spórol ez változat.