Az ACEA európai autógyártók szövetségének elnöke (egyben az FCA vezetője) Mike Manley írt levelet az EU belső piacot felügyelő biztosának, Thierry Bretonnak, amelyben hat hónapos halasztást kér az Euro 6d ISC-FCM norma bevezetésére, ami 2021. január elsejével lép életbe. Az ACEA hangsúlyozza, hogy nem lépik túl a károsanyag-kibocsájtási szinteket, épp csak a valós idejű fogyasztás-regisztrálás hiányzik majd az autókból.
Két alapvető probléma van, egyfelől a koronavírus miatti gazdasági lassulás miatt hatalmas raktárkészletek halmozódtak fel az aktuális típusokból, és ezek csak lassan fognak elfogyni, mert az újrainduló üzemekben a modernebb típusokat gyártják, amelyeket szintén el akarnak adni. Ha rá lesznek kényszerítve arra az autógyártók, hogy a raktérkészletet értékesítsék, akkor szüneteltetniük kell majd a gyártást, ami akár tartós munkahely-leépítésekhez is vezethet.
A másik probléma pedig az EU, egészen pontosan a nemzeti hatóságok „sara”, hiszen a hátralévő fél évben mintegy 2100 darab típusvizsgálatot kell elvégezni, és erre egyszerűen nincs kapacitása a hivatalos szerveknek. A koronavírus-járvány miatt több hétig állt a hivatali munka, és mivel időigényes az aktuális, szigorú mérési procedúra, nem lehet felpörgetni a vizsgálatok számát – egy autó megmérése egy hétig tart, és minden modellsorozaton belül minden egyes változatot vizsgálnak.
Az ACEA kérése annyiból nem példa nélküli, hogy Kínában a kormányzat hasonló okokból fél évvel elhalasztotta a China 6 nevű, a jelenleginél szigorúbb károsanyag-kibocsájtási előírások bevezetését.