Úgy tűnik az autógyártó lobbi kérései érvényesültek az új törvényben, amelyben lassabb átmenet és enyhébb határértékek szerepelnek. A Környezetvédelmi Bizottság azt ajánlotta a képviselőknek, hogy utasítsák vissza a javaslatot, de 323 szavazat támogatta az október végén elfogadott javaslatot és csak 317-en szavaztak úgy, hogy visszautasítják azt.
Legfontosabb változás, hogy 2017. szeptember elsejétől az új autótípusoknál a laboratóriumi mellett közúti forgalomban is mérik majd a károsanyag-kibocsájtást, utóbbi esetben a laboratóriumban regisztrált értéket legfeljebb 2,1-szeres szorzóval léphetik át az értékek; már forgalomban lévő típusoknak 2019. szeptember elsején kell ezeket az előírásokat teljesíteni. A következő határidő 2020. január 1., új típusoknál ekkor már csak 1,5-ös a szorzó, meglévő autóknál 2021. január elseje a szigorítás dátuma. Alapnak a ma is kötelező Euro 6-os határértékek számítanak.
2020-ig marad a ma is használt, de a valóságtól egyre távolabb kerülő NEDC-ciklus (New European Driving Cycle), ekkora 95 g/km-es flotta CO2-átlagot kell tudnia a márkáknak, ezt követően már a WLTP (Worlwide Harmonized Light Duty Test Procedure) lesz kötelező. Utóbbinál 120 km/h helyett 131 km/h a próbapadon elért csúcssebesség, kevesebb az állásidő (tehát a motorleállítónak sincs akkora hatása), és figyelembe veszik az extrafelszerelések extra tömegét is. A szakértők szerint a legtöbb autónál az új ciklus nagyobb károsanyag-kibocsájtást eredményez majd, de lesznek olyanok is, amelyeknél csökkennek az értékek. A laboratóriumi mérés mellett vezetik be az RDE (Real Drive Emission) mérést, ahol közúti forgalomban, közvetlenül a kipufogócső végénél mérik valós időben a károsanyag-kibocsájtást – noha ez a valós érték, a szabványos fogyasztásnál nem ez az adat fog számítani, hanem a laboratóriumi mérés.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!