– A járművek élete már jóval a vásárlás időpontja előtt elkezdődik, ugyanis akár kontinensnyi távolságot is utaznak a gyárból, mire eljutnak a kereskedésekbe – mondja Katona Rita, az SGS autóipari üzletágának vezetője. – A gyártók, logisztikai cégek, importőrök megbízásából az SGS a szállítási lánc számos pontján végzi a járművek szemrevételezéses állapotfelmérését. Évente mintegy 1 millió személygépjárművet ellenőriznek a világ számos pontján, az elosztási lánc teljes mentén, a gyártól az elosztó-tároló pontokon keresztül egészen a kereskedésekig. Az állapotfelmérés célja a megbízók támogatása abban, hogy csakis kifogástalan állapotú, sérüléstől mentes új járművek jussanak el a kereskedésekbe, a vevők elvárásainak megfelelően.
– Az Autós Nagykoalíció a teljes gépjármű-életút mentén képviseli a teljes autós szakmát oly módon, hogy tagjai saját specifikus területükön megőrzik függetlenségüket. A minőségellenőrzés és minőségbiztosítás szorosan összefügg a javítói szakma és a kereskedelem fehérítésével, a fogyasztói érdekek védelmével, így az SGS az Autós Nagykoalíció természetes szövetségese – emeli ki Knezsik István elnök.
– Jól kell felmérni a saját igényeket, és az autótartásból fakadó költségeket. Akkor lehet igazán jó döntést hozni, ha az autóra használati tárgyként tekintünk, nem pedig értéktárgyként. Az autó 3 év alatt elveszti az értéke 50 százalékát, ezt is hozzá kell számolni a költségeihez. A garancia lejárta után pedig jelentősen nő a szervizköltség, így nem véletlen, hogy a cégek általában 3-4 évente cserélik az autókat. Ha lízingbe, vagy hitelre veszünk autót, a havi törlesztésnek legalább még egyszer megfelelő összeg megy el biztosításra, szervizre, benzinre, parkolásra, gumira – sorolja sokéves tapasztalatát Lévai Gábor, a Lízingszövetség főtitkára. A Lízingszövetség a gépjármű-finanszírozással foglalkozó cégek 100 százalékát, a flottaüzemeltetéssel foglalkozó cégek (forgalom szerinti) 80 százalékát képviseli a hazai piacon. A főtitkár szerint az SGS a lízingcégeket tudja segíteni a használt gépjárművek, illetve visszavett gépjárművek állapotának, értékének objektív meghatározásával, és ez egyben az autót megvásárló ügyfelek számára is egyfajta garanciát jelenthet.
Használt autót számtalan helyen lehet venni, internetes portálokon, fizikai aukción, ahová ma már a magánszemélyek is bebocsátást nyernek, kereskedésekben, magánszemélyektől. Több gyártó is értékesíti márkakereskedésében, garanciával márkája használt autóit, illetve számos flottakezelő magánszemélyek számára is értékesít. Érdemes olyan helyen vásárolni, ahol az autó előélete, teljes szerviztörténete nyomon követhető, garanciát ad rá az eladó fél. További jelentős biztosítékot jelent, ha egy független ellenőrző, tanúsító szervezet is átvizsgálta az autót. Az SGS az eladótól, az előző használótól és minden egyéb féltől független szakértőként megfelelőség esetén egy tanúsítványt állít ki arról, hogy a jármű ténylegesen megfelel az adott szempontrendszernek.
De a muzeális értékű járművek vásárlásában is tud segíteni az SGS. – Ezeket az erkölcsileg és anyagilag nagy értékű kocsikat megfelelő módon kell tárolni, időszakonként a karbantartási és javítási munkálatokat elvégezni. S ami talán meglepő, járni is kell ezekkel az autókkal. Ha hosszú ideig mozdulatlanul állnak, számtalan károsodás érheti őket – mondja Ecker Dániel, az oldtimerek szakértője, a Promész Innováció Kft. cégvezetője. A veterán autókülönlegességek adás-vételében is segítséget nyújt az SGS. Az USA-ban már évek óta elérhető szolgáltatást hazánkban is biztosítja a cég, előzetesen felméri a szóban forgó jármű állapotát, alaposan leellenőrzi a tényeket és a minőséget, így jelentős időt, energiát, utazást takaríthat meg a feleknek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!