Annyiból nincs meglepetés, hogy a Ford Edge modellfrissítés már a Detroiti Autószalonon bemutatkozott, tehát a korábbinál szélesebb hűtőrács által uralt megjelenést már ismerhetjük, talán az ST-Line modell a maga színrefújt légterelőivel és műanyag burkolataival említhető újnak (ehhez sportosabb hangolású felfüggesztést és Adaptive Steering kormányzást is kapnak.
Most már az európai motorválasztékot is tudjuk, megjelenik az új generációs EcoBlue dízel, ráadásul a korábbinál szélesebb lesz a teljesítményskála, hiszen megjelenik egy 150 lóerős, elsőkerékhajtású alapváltozat, ezt követi a 180 lóerős teljesítményszint összkerékhajtás, a csúcsot pedig a két turbós változat jelenti 238 lóerővel. Utóbbinál a turbó csapágyait és az alacsony nyomású részt vízhűtéssel látták el, és az ötvözet 30% nikkelt tartalmaz, aminek köszönhetően 860 °C lehet az üzemi hőmérséklet. A 150 és 238 lóerős szintnél alapfelszerelés a 8 fokozatú automatikus váltó, a 180 lóerős szinten 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak.
Három új vezetéstámogató rendszerrel bővül a lista, az ütközés utáni fékezés, a baleset-elkerülési kormányzás és a távolságtartó tempomat megállásig lassít, újra elindít és a sáv közepén tartja az Edge-et. Teljesen digitális a műszeregység, többféle dizájn és hétféle szín közül lehet választani, alapfelszerelés a Sync3-as fejegység, extraként kérhető a B&O Play hifi.