Ha elég kicsi a halmaz, bármelyik autó lehet világelső. Az Audi most például azt találta meg, hogy az e-tron S és e-tron S Sportback az első tömeggyártású villanyautók három hajtómotorral; egy- kettő és négymotoros autók voltak eddig csak piacon. Úgy szervezték át a hajtást, hogy az eddig a hátsó tengelyre szerelt (e-tron 55) nagy teljesítményű villanymotor kerül az első tengelyre, az első tengelyen használt villanymotorból (e-tron 55) pedig rögtön kettőt szerelnek hátra. A rendszerteljesítmény 503 LE, a rendszernyomaték 973 Nm, ami magabiztosan sportos haladást tesz lehetővé.
A 0-100 km/óra sprint mindössze 4,5 másodpercig tart, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 210 km/óra. A 95 kWh kapacitású akkumulátorral (86 kWh a ténylegesen használható) 359 km (e-tron S) és 364 km (e-tron S Sportback) a WLTP-mérés szerinti hatótávolság, a kupé a jobb aerodinamika miatt jut egy kicsit távolabb – óvatos menetpedál kezelés mellett… A sportosabb vezetők arra számíthatnak, hogy alapesetben a hátsó motorok hajtanak, de amint sietősre veszik a dolgot, az első villanymotor is hajtani kezd.
Differenciálmű hiányában az elektronika határozza meg a hátsó kerekek „zárását”, tehát az egymáshoz képesti fordulatszámot, sokkal gyorsabban, mint azt a hagyományos rendszerek tudnák vezérelni. A menetstabilizáló „sport” állásában és az autó „dynamic” üzemmódba kapcsolásával lehet aktiválni a drift-üzemmódot, amelynél az első tengelyen az ívbelső kerék célzott fékezésével segít az elektronika a sofőrnek. A kormányzást és a légrugózást is az S modellhez hangolták, a hasmagasságot 76 mm-es tartományban lehet szabályozni, a nagyobb kerekek és szélesebb nyomtáv miatt 48 mm-rel szélesítették ki a kerékjáratokat.