A brit Westfield manufaktúra jelenleg Lotus Super 7 utánzatokkal keresi a kenyerét, de most egy új piacra szeretnének betörni. Az iRacer elnevezésű pályaautó különlegessége az elektromos meghajtás.
Utóbbi fejlesztésében a Birminghami Műszaki Egyetem nyújtott segítséget sportkocsi-gyártónak, ők készítették az elektromos hajtást és az akkumulátor-telepet is. Az iRacer különlegessége, hogy építőkészletként is meg lehet megvásárolni – és ebben az esetben olyan hajtást és akkumulátort épít bele az ember, amit csak a pénztárcája bír.
Gyárilag egy 23 kWh kapacitású akkumulátor-csomag van az autóban, ami 25 perc versenypályán autózást tesz lehetővé. A 100 km/órás tempót kevesebb, mint 5 másodperc alatt éri el a Westfield iRacer, csúcssebességét elektronika korlátozza 185 km/órában – e nélkül 224km/óra a végsebesség. Egyelőre nem ismert, indítanak-e egymárkás versenysorozatot az iRacer részvételével.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!