A Range Rover Sport HST modellben debütál a Jaguar/Land Rover új fejlesztésű, az Ingenium motorcsaládhoz tartozó soros hathengeres turbómotorja, amelynél még egy elektromos légsűrítő is van a késlekedés leküzdésére – a villanymotor fél másodperc alatt 120 000/perc fordulatra tudja gyorsítani a feltöltőt. Maga a turbó egy darab, kettős megfújású egység, változó a szelepvezérlés, a szívóoldalon elektrohidraulikus megoldással szabályozzák a nyitás idejét és a szelepemelés mértékét is.
Az új erőforrás maximális teljesítménye 400 lóerő, a maximális nyomaték 550 Nm, a fogyasztást 48V-os lágy-hibrid rendszer mérsékli, amellyel kapcsolatban új motorleállítót is készítettek a mérnökök. Munkájuk eredményeként a szabványos fogyasztás 9,3 l/100 km, bár ennél sokkal jobban érdekli majd a vásárlókat, hogy a Range Rover Sport HST 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, csúcssebessége 225 km/óra.
Az új soros hathengeres turbómotorral együtt érkező HST modell sok jelvénnyel, karbon kiegészítőkkel, piros féknyergekkel tűnik ki társai közül, utóbbiak helyett szürkék is kérhetőek. Öt karosszériaszín áll a vásárlók rendelkezésére – Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red és Carpathian Grey –, az utastérben egyedi varrásmintával rendelkező bőrkárpitot használnak. A Range Rover Sport HST már rendelhető, Magyarországon 34 041 000 Ft az alapára.