Túlságosan nem kellett megerőltetnie magukat a formatervezőknek, amikor arról volt szó, hogy teljesen új alapra felépítsék a Fiat 500-as harmadik, csak akkumulátoros-elektromos hajtással szerelt változatát elkészítsék, hiszen ragaszkodniuk kellett a 2007 óta már bevált formához. Épp csak olyan részleteket változtattak meg, mint az első fényszóró, vagy hogy lemondtak a gyűrűforma hátsó lámpáról.
Pár centit játszottak a méretekkel, az igazi változás azonban az utastérben történt. Nincs már szükség váltókarra, így eltűnt a korábban a nagyra nőttek életét megkeserítő széles középső konzol, és a központi érintőképernyő mérete is sokkal nagyobb, 10,3 col képátlójú lett, a Uconnect 5 erősebb hardvert és Android operációs rendszert használ.
Az első kerekeket egy 118 lóerő teljesítményű villanymotor hajtja, a padló alá épített 42 kWh kapacitású akkumulátorral a WLTP-hatótávolság 320 km, városi ciklusban 400 km. Akár 85 kW-os villámtöltővel is táplálható a telep, ilyenkor 5 perc alatt 50 km-nyi energiát tud vételezni a miniautó. Három üzemmód – normál, hatótáv és serpa – választható, utóbbiban korlátozzák a motorteljesítmény a fogyasztás minimalizálása érdekében, ilyenkor 80 km/óra az elérhető csúcssebesség. Egypedálos vezetésre is lesz lehetőség, azaz a menetpedálról lelépve megállásig lassít az 500e.
A világpremier alkalmából rögtön három egyedi példányt is bemutattak. A Giorgio Armani divatház a márkára jellemző eleganciát lézergravírozott díszekkel és nyitott pórusú fabetéttel teremtik meg a belsőben, egyedi matt fényezéssel borították a külsőt. A Bvlgari tervezői a B.500 Mai Troppo-val a Dolce Vita életérzést akarta megidézni, ezért a római naplementéket idéző csillámfényezést kapott a karosszéria, a különleges csillogást az ékszergyártás során keletkező aranypor lakkba keverésével érték el. Az utastérben a divatmárka selyemsáljait használták fel dekorációnak, a kormány közepén lévő brossban egy ametiszt, egy topáz és egy citrin drágakövet helyeztek el.
A Kartell nevű ipari formatervezéssel foglalkozó műhely az általuk az utóbbi években kifejlesztett fenntartható forrásból származó műanyagokkal teszi teljessé a Fiat 500e-t. Az átalakított autó különlegessége, hogy az összes anyag – fém, üveg, gumi, műanyag és szövet – mind egyforma kék színű, a felniket és az utasteret újrahasznosított polikarbonát-díszekkel dobják fel.
Nagyon jó oka van a Fiatnak piacon tartani a lengyelországi Tychy-ben már 2007 óta készülő második generációs 500-ast, hiszen azt lágy-hibrid hajtással már 3,57 millió Ft-tól meg lehet vásárolni, míg a Torinóban gyártott 500e La Prima limitált széria indulóára (állami támogatások nélkül) 37 900 euró, azaz 12,7 millió Ft. Persze lesz majd olcsóbb változat is, de várhatóan még az is nagyságrendileg többe kerül majd a benzines testvérénél.