Ahogy eddig, úgy ezentúl is a Renault Kangoo testvérmodellje lesz a Mercedes-Benz modul egyterűje, de új neveket használnak a németek. A belső égésű motorral szerelt kivitelek T-osztály néven folytatják, az akkumulátoros-elektromos változat EQT néven gyarapítja a kínálatot – ezt előlegezik meg most a szériaközeli tanulmánnyal.
Az EQ-modellek jellegzetes mosolygós orrát kapja az EQT, amennyire az első sajtófotók alapján meg lehet ítélni, az autó mindkét B oszlopa rögzített, nincs a jobb oldalon a tolóajtóval együtt mozgó B oszlop, ami a Kangoo esetén extraszéles oldalsó nyílást tesz lehetővé. A tanulmánynál 21 colos felnik szolgálják a figyelemfelkeltés, a hűtőrácsban látható apró csillagok halvány mintaként megjelennek az üvegtetőn is. Az első prémium modul egyterűnek ígérik az autót, ennek megfelelően nem spóroltak a krómmal sem, illetve a hátsó lámpákat világító LED-csíkkal kötik össze.
Az utastérben cseppet sem praktikus fehér bőrkárpitot használnak, ennek egy része újrahasznosított forrásból származik. A második üléssorban három gyermekülést lehet egymás mellé behelyezni, a harmadik sor üléseit a padlóba lehet hajtani, vagy ha minden liter számít, pár mozdulattal ki lehet őket emelni. Érdekes részlet a támla hátulján lévő hátizsák-tartó pánt. A tanulmánynál egyébként átlátszó plexi padlót kapott a csomagtér, így szem előtt van a kifejezetten a tanulmányhoz készített elektromos hajtású gördeszka is; majd megküzdenek az utasok azért, hogy ki használja ezt…
A műszerfal kialakítása alapvetően megfelel a Renaultban használtnak, ezért látunk még hagyományos előválasztókart a kormányoszlopra helyezett bajuszkapcsoló helyett, ezért nincs teljesen digitális műszeregység, a központi érintőképernyő is apró a stuttgarti márka többi autójához képest. Aggódni egyébként nem kell, az MBUX digitális segéd ott van a fedélzeten és ugyanazokat a funkciókat tudja, mint a többi autóban.
Azt egyébként nem árulták el a Mercedes-Benz EQT tanulmány sajtóanyagában, hogy mikor számíthatunk a forgalmazásra, csak a T-osztályt említik, ami 2022-ben kerül majd a kereskedésekbe. Nem tudjuk, hányféle karosszériát kínálnak majd, az EQT tanulmány mérete – a karosszéria hossza 4945 mm, szélessége 1863 mm, magassága 1826 mm – alapján ez a nyújtott változat, a nemrég megismert Renault Kangoo egyelőre csak 4,49 méteres hosszal létezik. A normál karosszériában egyébként 44 kWh akkumulátort kap a villanymotoros változat, a nyújtott tengelytáv alapján a hosszú változat alá ennél nagyobb kapacitású telep is elfér.