Nagyon nehéz helyzetben van a francia PSA konszern, amely az átszervezés keretén belül 7 százalékos részvénycsomagot értékesített a General Motorsnak, de az még csak a kezdet volt. A válsággal küzdő európai piacon túl-kapacitással rendelkezik a francia gyártó, legalább egy üzemet be kellene zárnia.
Korábban hatezer fős elbocsájtásról volt szó, de az akkor zajló francia elnökválasztási kampány miatt Nicolas Sarkozy azt tanácsolta az autógyárnak, hogy alaposan gondolja át a kérdést. Nos, ez megtörtént, és immár tízezer fős elbocsájtást tervez a PSA. A szintén a munkahelyek megtartásával kampányoló baloldali Francois Hollande a baráti tanácsoknál hatásosabb lépéseket is tesz majd ennek megakadályozására. Például nem ad majd kedvezményes kondíciókkal kölcsönt az autógyártónak, és egyéb támogatásokat is jegelnének. Nem tudni, mit fog lépni a PSA konszern, de a tervezett tízezer fős elbocsájtás hírére négy százalékot emelkedett a részvényárfolyama a cégnek, azaz helyes lépésnek tartja azt az üzleti élet. Igaz, független elemzők kételkednek abban, hogy sikerül majd végrehajtani a korábbinál kétszer nagyobb létszámleépítést egy kevésbé barátságos kormányzati háttérrel.
A PSA konszernnek az a baja, hogy a tradicionálisan Európában, azon belül is Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban rendelkezik erős piacokkal, márpedig ez utóbbi két helyen jelentősen estek az értékesítések. A PSA kihasználatlan kapacitása eléri a 25 százalékot, és folyamatosan csökkennek az értékesítései, növekednek az adósságai. A GM-mel megkötött megállapodás és a hamarosan érkező új modellek csak a helyzet stabilizálásához jók, a hosszú távú siker érdekében muszáj lesz leépíteni a felesleges gyártókapacitást, és sokkal inkább az európán kívüli piacokra kell majd koncentrálni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!