Az 1966-ban bemutatott Hillman Huntert választotta ki az iráni rezsim népautónak, a Nagy-Britanniából érkező alkatrészekből már a bemutatás évében megkezdték a Paykan (perzsa nyelven nyíl) összeszerelését. Idővel a helyi piac igényeihez alakították a járművet (platós és kombi változatot készítettek), az európai gyártás befejeztével 1985-ben szállították át Iránba a szerszámokat, és a helyi gyártás megindításával egy időben az időközben a licencadó Rootes Arrow konszern tulajdonosává előlépett Peugeot azt is kikötötte, hogy az 504-es Peugeot futóművét használják. Ebben a formában aztán 2005-is készült a Paykan.
Nicolae Ceaușescu román diktátor 1974-ben tett baráti látogatást iráni kollégájánál, amely során megtekintette az Iran Khodro által működtetett összeszerelő üzemet is meglátogatta, és baráti figyelmességként egy épp elkészült autót is kapott ajándékba. A román diktátor nem használta az ajándékot, ellenben az idők során több tulajdonosa is volt az autónak, most 2299 km-t mutat a számláló; ennek ellenére gyári új állapotban keresi új tulajdonosát.
Az Artmark nevű galéria december 9-i árverésén szerepel majd az autó, amelynek 4000 eurós indulóárat jelöltek meg, de ezt nyugodtan vehetjük légből kapott számnak. Iránon kívül nagyon ritka a Paykan nevű autó, gyakorlatilag nincs piaca, az eredeti Hillman Hunter is eltűnt már a történelem süllyesztőjében és a kohók gyomrában. Jelen esetben a történetet kell megfizetni, nem pedig magát az autót, és ezt nagyon nehezen lehet beárazni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!