A Suzuki és a Toyota egyfelől a fejlesztéseiket hangolják össze, másfelől a költségeiket is csökkentik közös beszerzések segítségével, és ahogy az a japán gyártóknál megszokott, autókat is szállítanak majd egymásnak. Különösen nagy terheket ró a gyártókra a különféle aktív biztonsági rendszerek és az ezeket használó önvezető technológia fejlesztése, ezen a téren akarnak szorosabb együttműködést a két autógyártó vezetői, ezen felül még a szintén robbanásszerűen fejlődő kommunikációs rendszerek (érintőképernyős fejegységek) terén is komoly lehetőségeket látnak. Japánban és külföldön is jelentős megtakarításokat akarnak elérni közös alkatrészbeszerzésekkel. A partnerek nem szereznek egymás cégében tulajdonrészt, a Toyotához tartozó Daihatsu és a Suzuki a japán kei-piac több mint 60 százalékát uralják, ami részvénycsere esetén versenyhivatali eljárást vonna maga után. Az együttműködést a jövőben újabb elemekkel bővíthetik, folyamatosan tárgyalnak majd arról, mire lenne érdemes kiterjeszteni azt.

suzuki2

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!