Önmagában nem lenne kifizetődő egy benzin-elektromos hibrid hajtás kifejlesztése, ezért a Maserati mérnökei a konszernen belül néztek körül az új szabadidő-autó (és a vele közös padlólemezt használó szedánok) számára alkalmas hibrid hajtás után. A Chrysler Pacifica egyterűre esett a választásuk, és annak hálózatról tölthető hibrid hajtására.
Ebben a 3,6 literes V6-os szívómotor Atkinson-ciklus szerint működik, a munkáját két darab, a váltóba behajtó villanymotor segíti, ezek energiaellátását pedig egy 16 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor biztosítja, ami 48 km-es hatótávolságot biztosít elektromos módban. A Maserati Levante esetén könnyen lehet, hogy a 248 lóerőnél nagyobb rendszerteljesítményt valósítanak meg azáltal, hogy eltérő villanymotorokat alkalmaznak; a keresztmotor és 6 fokozatú automatikus váltóról a hosszmotorra és 8 fokozatú automatikus váltóra való áttérésnél ez könnyen megléphető.
Azért sem akart teljesen egyedi hibrid hajtást fejleszteni a Maserati a Levante számára, mert a piackutatások szerint mindössze 6 százalék körüli piaci részesedéssel számolnak. Ennek oka, hogy ebben a kategóriában nem okoz gondot a tulajdonosoknak kifizetni a magas üzemanyagszámlát, Európában meg dízelt vesznek azok, akik spórolni akarnak. Ellenben a piac másik végén, a nagy teljesítményű szegmensben igenis jó esélyeket lát a Maserati, ezért már dolgoznak a biturbó V8-assal szerelt modellel, ennek érkezésére azonban előreláthatóan két évet kell még várni.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!