A Proton Exora nevű egyterű a maláj cég első, teljes egészében saját fejlesztésű autója volt, a 2008-ban bemutatott típus több modellfrissítést követően mind a mai napig gyártják. Ezt vették alapul a fejlesztők, amikor arról volt szó, hogy újra pickupot szeretne a gyár a kínálatába.

Az elsőkerékhajtású Jumbuck pickup sikeres volt, de már rég leálltak az egykori Mitsubishi Colt alapú jármű gyártásával, a cégvezetés pedig úgy gondolta, hogy itt lenne az ideje visszatérni a profittal kecsegtető szegmensbe. A fejlesztők azonban egy kicsit túllőttek a célon, hiszen nem egyszerű platós kisteherautót hoztak össze, hanem rögtön a Ford F-150-est másolták le úgy, hogy a plató és az A oszlop között változatlanul hagyták az egyterű karosszériát, még a műszerfalhoz se nyúltak.

Mivel csak egy ötlet megvalósításáról, és nem egy sorozatgyártású autó előzeteséről van szó, a lámpákra nem fordítottak nagy gondot, elöl és hátul pár LED-es rejtettek el. A platóajtón szokás szerint a márkanevet írták ki hatalmas betűkkel, az autó hátulján rögtön két lépcsőt is elhelyeztek, egy acélcsőből készített darabot és egyet a hátsó lökhárítóban. Utóbbit egyébként alaposan ki kellett mélyíteni a Proton Pick-upnál, mert csak így van hely lenyitni a domború hátsó ajtót.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!