Anno azzal indokolta a Porsche a 718-as modellcsalád létrejöttét, hogy a kis köbcentis turbómotorok miatt kellett egy kalap alá venni a korábban Boxster és Cayman néven futó modelleket. Ehhez képest már a második, 4,0 literes lökettérfogatú szívómotorral szerelt változatot dobják piacra a típusból, ráadásul most a 366 lóerős 2,5-ös turbómotor helyett vezetik be a 400 lóerős szívómotort, így lesz a GTS-ből GTS 4.0.
Mivel a vezetési élményről szól ez a modellváltozat, csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval lehet rendelni, mindkét karosszériaváltozat 4,5 másodperces 0-100 km/óra sprintet tud, a csúcssebesség elérheti a 293 km/órát. Alapfelszerelés a 20 mm-es ültetéssel járó aktív sportfutómű, a mechanikus hátsó differenciálzár, és a Sport Chrono csomag is ott van minden példány fedélzetén. Kifejezetten ehhez a motorhoz fejlesztett, részecskeszűrős kipufogórendszer gondoskodik a megfelelő hangzásról, a leszabályozási fordulat 7800/perc.