Büszke a Volkswagen, hogy egyre másra dönti meg értékesítési rekordjait, de igazából nem megy sokra ezzel, hiszen autónként mindössze 616 euró nyereséget realizál a márka. Azt, hogy ezt lehet jobban is csinálni, a legjobb példa a Toyota, amely ugye a világ legnagyobb autógyártója, és autónként 1558 euró nyereséget ért el – több, mint megduplázva tavalyi teljesítményét. Mindezt Ferdinand Dudenhöfer, a felmérést végző, a Duisburg-Esseni egyetemen működő Center Automotive Research vezetője megfogalmazta, a japánok más ligában játszanak, mint a wolfsburgi vetélytársuk.
Konszern szinten a Porsche és az Audi termeli az igazán nagy pénzt a Volkswagennél, a tömegtermékeken alig keresnek valamit. Martin Winterkorn is felismerte, hogy nem elég az értékesítés terén kiharcolni a vezető pozíciót, most inkább arra koncentrál majd a konszern, hogy növelje a nyereségességét. A Porsche autónként 16 639 eurós nyereséget ért el, az Audi 3188 eurót keresett.
Általánosságban elmondható, hogy a prémiumtermékekkel lehet a legtöbb pénzt keresni, és ezen a téren toronymagasan vezet az olasz Ferrari-Maserati páros, akik autónként 23 967 eurós nyereséget értek el – az átlagos vételár 170 639 euró volt, ehhez képest a második helyen tanyázó Porsche kifejezetten olcsónak számít, a zuffenhausenieknél 92 426 euró volt az átlagos vételár 2013-ban. Érdemes megjegyezni, hogy mivel minden prémiumgyártó a kisebb termékek piacra dobásával bővíti választékát, az átlagos vételárak is rohamosan csökkennek ebben a szegmensben. Kivételként erősíti a szabályt a Mercedes, amely annak ellenére a legkisebb átlagár-csökkenést érte el a prémiumgyártók között, hogy jelentősen növelte kompakt modelljeinek (A-, B- és CLA-osztály) eladásait.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!