Újautó-vásárlóknak nyújt tanácsokat a nagy-britanniai Parkers weboldal, most éppen arra hívja fel a figyelmet, hogy az autógyártók lassan már extra pénzért adják a fényezést is, hiszen az 50 legnépszerűbb autótípus 60 százalékánál nincs választási lehetősége annak, aki nem akar a fényezésre költeni, csak egy szín áll a rendelkezésére. Autómárkán belül is változó a helyzet, amíg például a Volvo V40-eshez három alapszín van, az XC90-esnél már csak a fehér van benne az árba. De amíg a Range Rover Sportnál 18-féle alapáras szín van és 18 további felér ellenében, a Land Rover Discoverynél csak a fehér nem jelent extra kiadást. A Parkers adatgyűjtése szerint átlagosan 536 font, azaz 195 700 Ft-ot kell fizetni a feláras fényezésért – ami nem feltétlenül jelent metál- vagy gyöngyház fényezést. Annyiból visszahozza később a befektetést a különleges fényezés, hogy az ilyen autókat jellemzően hamarabb lehet használtként értékesíteni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!