Nemrég 250 munkást vett fel a McLaren, hogy beindítsa a második műszakot a wokingi gyárban, az idén már 3000 autó gyártásával számolnak (2015: 1654), és ahhoz, hogy ezt a mennyiséget el is adják, olyan autókat készítenek, amelyekre a vásárlók vágynak. A McLaren 570GT esetén például használható méretű csomagtérrel és több extrával kedveskednek az ügyfeleknek.
A karosszériát is átalakították az 570S-hez képest, mert nagy méretű hátsó szélvédőt kapott, amely egyben a motor felett és előtt elhelyezkedő extra csomagtérnek a fedele is – a sajtófotókon látható jobbkormányos autónál balról, azaz a padka felől nyílik, de a balkormányos piacokon megfordítják a nyitás irányát, hogy ott is a padka felől legyen hozzáférhető ez a 220 literes raktér. Kocsi orrában elhelyezkedő 150 literes csomagtér változatlan, tehát összesen 370 literrel gazdálkodhat a két utas.
Az átalakítás miatt 1350 kg-ra nő (+37 kg) a saját tömeg, a 4,0 literes V8-as biturbó változatlan teljesítményű (570 LE/600 Nm), és ez már mérhetően lassabbá teszi az autót: a 0-100 km/h-s gyorsulás 3,4 másodpercig tart (+0,2 s), a 0-200 km/h gyorsulás 9,8 másodpercig tart (+0,3 s), a végsebesség változatlanul 328 km/h. Ez inkább elméleti, mint gyakorlati változás, hiszen nem sokan közlekednek állandóan padlógázon.
Sőt, a McLaren úgy számol, az 570GT vásárlók még pályanapokra is ritkán látogatnak majd ki, ezért puhábbá tették a felfüggesztést, elöl 15, hátul 10 százalékkal csökkentették a rugóállandót, és az elektronikus lengéscsillapítást is átprogramozták annak érdekében, hogy kényelmesebb legyen a haladás, a kormány kevésbé közvetlen áttételezésű, hogy könnyebb legyen a városi manőverezés, és legfontosabb változásként a hátsó légterelő törlése 8 százalékkal csökkenti a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt. Ehhez hozzájön az 540C típusról származó, csendesebb kipufogórendszer, a karbon-kerámia helyett acél féktárcsák, és a korábbinál csendesebb Pirelli PZero aboncsok.
Az egyébként feláras felszerelések közül az ajtószervo, a bőrkárpit, a panoráma üvegtető és az elektromos ülés- és kormányállítás ott van a fedélzeten, az 12 hangszórós Bower&Wilkins hifiért felárat kell fizetni. A McLaren egyébként az 570S-hez képest mintegy 10 százalékos felárral adja az 570GT típusát, de úgy számol, az eladások sokkal több, mint 50 százalékát adja majd ez a változat, amelynél már figyelembe vették az utasok igényeit is.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!