Az Egyesült Államok megelégelte, hogy lassan halad a takarékos autók terjedése, ezért egymilliárd dolláros egyszeri kifizetést ajánlott fel annak az USA-ban működő autómárkának, aki először készít hatvanezer darab középkategóriás (az utastér térfogata alapján határozzák meg a hivatalos osztálybesorolást) autót 100 mérföld/gallonos fogyasztással, utóbbi mifelénk 2,35 l/100 km-nek felel meg.
Még az autógyárak számára is jelentős az összeg, ezért joggal várhatják el a törvényhozók, hogy erre már lépni fognak a gyártók. Nem tudni, hogy csak belső égésű motorral hajtott járművek, hibridek, vagy hatótáv-növelővel szerelt elektromos autók is egyforma feltételekkel indulnak-e a versenyben. A törvényt egyébként a Republikánusok szavazták meg, akik ezzel a demokrata pártiak által erőltetett, hibrid- és elektromos autókat támogató adókedvezményeket váltják le az új ösztönzővel, ami közvetlenül nem a vásárlóknak, hanem a leggyorsabban fejlesztő és gyártó márkának kedvez.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!