Tavasszal még visszautasította a PSA Csoport megkeresését a Fiat Chrysler Automobiles, inkább a Renault-val akart volna egyesülni, azonban a francia állam ragaszkodott ahhoz, hogy a tulajdonában lévő autógyártó előbb a Nissannal lévő viszonyát rendezze. Úgy tűnik, hogy a Fiat Chrysler Automobiles számára sürgető valami stratégiai partnerség kialakítása, mert most ők keresték meg a PSA Csoportot azért, hogy tárgyalásokat folytassanak egy esetleges egyesülésről – amelyet akár már október utolsó napján be is jelenthetnek, hiszen amikor a hír megjelent, mindkét konszern már értesítette az illetékes hatóságokat is az esetleges bejelentésről, a PSA már túl van a rendkívüli igazgatótanácsi ülésen, az FCA-tulajdonos Exor pedig október 30-ára hívott össze egyet.
A PSA Csoport piaci értéke 22,5 milliárd dollár, a Fiat Chrysler Automobiles konszernt 22,3 milliárd dollárra becsülik. A létrejövő új globális konszern a világ 4. legnagyobb autógyártója, a vezérigazgató a PSA Csoportot irányító Carlos Tavares, míg az elnök az FCA konszernnél hasonló pozíciót betöltő, az Agnelli családot képviselő Lupo Elkann lenne.
A két konszern jól kiegészítené egymást, mert a PSA Csoport Európában erős, míg az FCA Észak- és Dél-Amerikában bír jelentős piaci pozíciókkal. A két cég jelenleg is együttműködik, haszonjárműveket gyártanak közösen, a hírek szerint a következő akkumulátoros-elektromos Fiat 500-ast is a PSA Csoport CMP építőkészletén valósítják meg. Az egyesüléssel az FCA konszern modern kisautó-építőkészlethez és elektromos- és hibrid technológiákhoz férne hozzá, míg a PSA Csoport számára a nagyobb járművekhez kifejlesztett Giorgio padlólemez, az Észak-Amerikai piac és a rengeteg pénzt termelő Ram és Jeep márkák jelentene hozzáadott értéket.