Az volt a fő szempont az új Citroën C1-es tervezése során, hogy az eddiginél könnyebb és élvezetesebb legyen a vezetése. A megjelenés tekintetében már kompromisszumokat kellett kötni, hiszen csak a műanyag elemeknél lehetett eltérés a Peugeot 108-as testvérmodellhez képest.
Ragaszkodtak a nagy méretű, kerek fényszóróhoz, mint egyedi jellemzőhöz, azért kellett még egy kiegészítő lámpát szemöldökként fölé kanyarítani, hogy passzoljon a motorháztető pereméhez. Ezt leszámítva nagy meglepetést nem látunk az első képeken-videón, hátul a lámpák belsejében rendezték másképp a karakteres fényt adó LED-csíkokat, és persze a felnik is eltérnek a testvérmodelltől. A sorban harmadik Toyota Aygo-ról annyi ismert jelen pillanatban, hogy annak egy hatalmas X határozza majd meg a megjelenését, amelyet az autó orrán helyeznek el.
A Citroënnél Airscape néven lesz elérhető a 80×76 cm-es nyílást szabaddá tevő vászontető, amely jelen esetben piros, fekete vagy szürke színben választható. Feltűnő színű belsőket is lehet kérni, de ezekről csak a genfi premiert követően lesznek majd képek, a kétszínű fényezéssel ellátott karosszériát már meg tudjuk mutatni. Immár legalább centire pontosan tudjuk a méreteket is, a hossz 3,46 méter (+2 cm), a szélesség 1,62 méter (-1 cm), a magasság 1,45 méter (-1,5 cm), és azt is elárulták, hogy 4,8 méteres sugarú körön képes megfordulni a C1-es.
A Citroën új belépőmodellje szeptemberben, a C4 Cactus-szal egyszerre érkezik majd meg Magyarországra, és ahhoz hasonlóan a C1-es is elérhető lesz majd az újfajta, akár pénzvisszafizetéssel járó részlet-konstrukció.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!