Amíg eddig csak az elektromos csatlakozásról és az eltérő fényképű hátsó lámpákról lehetett csak felismerni a hálózatról tölthető Toyota Priust, az új generációnál teljesen egyedi külső-belső megjelenéssel, Prime néven forgalmazzák ezt, a zöld rendszám használatára alkalmas változatot.

Az elődhöz képest nagyobb kapacitású, 8,8 kWh kapacitású a lítium-ion akkumulátor, ez nem csak nagyobb elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, de hibrid módban is többet tud segíteni a hajtásban a villanymotor, így a Toyota ígérete szerint normál használat során takarékosabb az egyszerű Prius hibridnél. A telep feltöltése USA-beli konnektornál (110 V-os feszültségű hálózat) 5,5 óráig tart, 240 V-os feszültségű hálózatnál kevesebb, mint 3 órára rövidül ez.

A New Yorki Autószalonon bemutatott autónál az USA-beli szabványos átlag alapján 1,4 l/100 km a fogyasztás, villanymotorral 35 km a hatótávolság. Egy tankolással, tehát teljesen feltöltött akkumulátorral és benzintankkal (43 liter) közel 1000 km a hatótávolság, ha a szabványos fogyasztással számol az ember. A nagyobb kapacitású akkumulátor teljesítményleadása is jobb a korábbinál, így elektromos módban már 135 km/h az elérhető csúcssebesség.

Az átformázott külső megjelenés mellett vezérelt zárású szellőzőnyílásokkal is rendelkezik a Prius Prime, amelynek utastere négyszemélyes kialakítású. A teljesen új műszerfal közepén 11,6 colos képátlójú monitor található, kifejezetten az autóhoz kifejlesztett alkalmazásokat is lehet futtatni, felár ellenében JBL hifi is kérhető. A Toyota Prius Prime az ősszel lesz megvásárolható az Egyesült Államokban, európai érkezésének időpontja még nem ismert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!