Szeptember 28-október 1. között a Laguna Seca versenypályán rendezik meg a 7. Porsche Rennsport Reunion találkozót, amelyre a szervezők mintegy 80 000 látogatót várnak – köztük biztos találnak 77 olyan tehetős rajongót, akik szemrebbenés nélkül megfizetik a Porsche 911 GT3 R rennsport árát – ami 1 046 000 dollár. Ezért a pénzért egyébként egy olyan 911-est kapnak, amelyet se közúton, se hivatalos bajnokságokban nem lehet használni, annak egyetlen célja a maximális vezetési élmény elérése versenypályán.
Nem akarták egyszerűen retró-fényezéssel kiszúrni a rajongók szemét, ezért teljesen egyedi karosszériát készítettek a versenyautónak, olyat, ami nem felel meg egyetlen szabályrendszernek sem – tehát az FIA és egyéb előírások által kordában tartott 911 TG3 R-nél gyorsabb a 911 GT3 R rennsport. Azért a retró megjelenésről sem feledkeztek meg, 3 legendás külső némileg átalakított modern interpretációja közül választhat a vásárló.
Az orr megjelenése erősen hasonlít a versenyautóéra, de az eltérő csomagtérfedél és az abban lévő nagyobb légcsatornák már arról árulkodnak, hogy eltérő az aerodinamikai csomag, külső tükrök helyett kamerákat és kijelzőket használnak. Erősen kiszélesítették a kerékjáratokat, hogy a Michelin által kifejezetten a Porsche 911 GT3 R rennsport számára kifejlesztett abroncsoknak (új vázszerkezet és keverék) és az azokat hordozó egyedi méretű BBS felniknek legyen helye. Aztán ott van az óriási méretű hátsó szárny, amely annyi leszorító-erőt termel, hogy külön megerősítéseket kellett elhelyezni benne (vagy túlságosan nehéz lett volna…).
A 4,2 literes 6 hengeres boxermotor nagy vonalakban megegyezik azzal, amit a versenyautó is megkap, de mivel előírások nem korlátozzák, új dugattyúkkal megnövelték a kompressziót és 9400/percre növelték a leszabályozási fordulatot. Az eredmény 620 lóerős csúcsteljesítmény, amely könnyen elbánik az 1240 kg tömegű autóval. Hagyományos és akár E25-ös benzinnel is üzemeltethető az erőforrás, utóbbival a jobb égési tulajdonságok miatt jobb teljesítményt nyújt a blokk. A 6 fokozatú szekvenciális váltóban a normál (1-3 fokozat) és a hosszú távú versenyautó (4-6 fokozat) áttételeit használják, utóbbinak köszönhetően 9000/perces fordulaton 6. fokozatban 20 km/órával magasabb a sebesség.
Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros a felfüggesztés, amelyben a KW 5 fokozatban állítható lengéscsillapítóit használják, és a gyár által készített speciális ékekkel gyorsan lehet állítani a geometriát úgy, hogy nem kell azt méréssel ellenőrizni. Az AP alumínium féknyergeit titán tartókkal rögzítik, ezek nagyjából 1 kg-mal könnyebbek a hagyományos daraboknál. A Porsche 911 GT3 R rennsport már az FT3.5-ös biztonsági tankot kapja 117 literes térfogattal és 1 kg-mal alacsonyabb tömeggel – hamarosan a 911 GT3 R versenyautóban is ezt használják majd.