Indiában egy kicsit más tempóban mennek a dolgok, amire a legjobb bizonyíték, hogy a Mahindra által elkészített Jeeto nevű kisteherautónál a 625 köbcentis, egyhengeres dízelmotort alacsony- vagy nagy teljesítménnyel is kínálják. Az Euro3-as tisztaságú, m_Dura fantázianevű egység 11 LE (3000/perc) vagy 16 LE (3600/perc) teljesítménnyel választható, a maximális nyomaték mindkét esetben 38 Nm – az erősebbnél szélesebb fordulatszám-tartományban.

Négyfokozatú, kézi kapcsolású váltó és hátsókerékhajtás az egyedüli választás a klasszikus felépítésű, létraalvázas, hátul merevhidas, acél fülkés kisteherautónál. A szerény teljesítményhez érdemes még tudni, hogy a saját tömeg változattól függően 685-720 kg, és 600 vagy 700 kg lehet a terhelhetőség. Háromféle (1,63, 1,78 vagy 1,93 méter) hosszúságú plató és ezzel együtt változó tengelytávolság/járműhossz közül lehet választani, még a legnagyobb se éri el a 3,6 méteres hosszt, de nagyobbnak látszik a kicsi, 145/80 R12-es abroncsok miatt.

Szokás szerint nincsenek menetteljesítmény-adatok, csak annyi, hogy 2,7-3,6 l/100 km között mozog az indiai szabvány szerinti átlagfogyasztás. Azonban a tankmérettel is spóroltak, az mindössze 10,5 liter gázolajat tud befogadni. Az üzemeltetéssel kapcsolatban konkrét számok helyett csak annyit közöltek, hogy a legközelebbi vetélytársánál 30 százalékkal olcsóbban üzemeltethető a Mahindra Jeeto.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az alapár 232 ezer rúpia, azaz 1 millió Ft, ami szinte hajszálpontosan annyi, mint a múlt hét elején megismert, csővázas-műanyagkarosszériás, duplafülkés Eicher-Polaris Multix esetén. A Mahindra 2 év vagy 40 ezer km garanciát vállal a legkisebb teherautójára, a forgalmazás már meg is kezdődött.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!