Áprilisban még csak tanulmányozta a nagy méretű szabadidő-autó kupé kérdést a Mercedes, aztán szeptemberben kiderült, hogy az új modell érkezésével egyszerre véget ér az ML-osztály földi pályafutása, amelyet aztán novemberben hivatalosan is elismertek. Most pedig itt vannak az első képek a GLE Coupé elnevezésű újdonságról, amely a Detroiti Autószalonon mutatkozik be és legkésőbb a nyáron már nálunk is elérhető lesz.
A forma nagyjából megegyezik azzal, amelyet a Coupé SUV nevű tanulmány előlegezett meg, de érezhetően visszavettek belőle. A hátsó lámpákat például nem fénycsík, hanem krómdísz köti össze, elöl se olyan merész szabású a kötény. Ennek is örülni kell, bő egy generációnyi késéssel, de a Mercedes az első, amely nekimegy a BMW-nek a piac eme meglehetősen exkluzív szegmensében. De a stuttgartiak nem csak az érzelmekre, az értelmekre is próbálnak hatni például azzal, hogy 3,5 tonnás fékezett utánfutót vontathat a GLE Coupé, vagy hogy a hátsó ülések ledöntésével 1680 liter a maximális raktér – ez utóbbi nem csak a két szereplős szegmens legnagyobbja, de a kupéknál is világrekord.
Három erőforrással indul majd a forgalmazás, a 3,0 literes V6-os dízel 258 lóerővel lesz az alapmotor, a 3,0 literes V6-os biturbó benzines 333 vagy 367 (utóbbi az AMG Sport) lóerővel kérhető, és az „igazi” AMG, az 5,5 literes V8-as biturbó is ott lesz a kezdeti palettán 525 vagy 585 lóerővel. A Mercedes GLE Coupé esetén alapáron adják az összkerékhajtást, amíg a hétköznapi modelleknél 50:50 arányban oszlik meg a nyomaték a tengelyek között, az AMG Sport és AMG változatoknál 40:60 ugyanez.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!