Azon kevés autógyártók közé tartozik a Toyota, akik még nem mondtak le a miniautó-szegmensről, így miután a japánok kivásárolták a cseh közös vállalkozásukból a partnert (anno PSA), egyedül készítették el az ott készülő autó harmadik generációját. Ennél egy fél számmal megnövelték a karosszéria méretét, így az már akkora, mint a távol-keleti konkurencia.
A szemnek megkönnyebbülést jelent, hogy már nem a manga-stílusú X-orrot viseli az Aygo, hanem a névbe került utótagként az X, a különcködést a kétszínű fényezés jelenti, ahol az alsó perem és a hátsó rész fekete, a többi lemez kap színt, illetve színcsomagok rendelésével lehet még tarkítani a megjelenést. A generációváltás során nem került szabadidő-autós magasságba a miniautó karosszéria, igaz, a vonalvezetéssel és a színosztással ráerősítenek erre a formatervezők, de a hasmagasság csak 11 mm-rel növelték meg az elődhöz képest. Ennél jelentősebb mértékben növekedett a többi méret, a hossz 235, a szélesség 125 míg a magasság 50 mm-rel gyarapodott, a tengelytávolságot 90 mm-rel nyújtották meg abból az alkalomból, hogy a GA-B építőkészletre helyezték át a típust. A 3,7 méteres hosszával az Aygo X már elérte a konkurensek, azaz távol-keleti gyártóktól származó miniautók méretét, és megtartja a kötelező lépésnyi távolságot a Toyota kínálatán belül a Yaris és a Yaris Cross mögött.
Noha a méret érezhetően nagyobb lett, a fordulókör átmérője még mindig csak 9,4 méter. A szélesebb karosszériának köszönhetően az első üléseket egymástól 20 mm-rel távolabb építik be, a hossznövekedés a csomagtartónál is tetten érhető, ami 60 literrel 231 literre bővült, a padló hossza 125 mm-rel növekedett. Megtartották az elődnél is választható, és kellően népszerű nyitható vászontetőt, amelynél megváltoztatták a szövet anyagát, ami már jobban ellenáll a víz- és a por káros hatásainak, a menetzaj is csökken; masszívabb a nyitás után szerephez jutó felnyíló légterelő. A szélvédő meredekebb szögben áll a korábbinál, így megnőtt a tetőlemez mérete, a vászontető által felszabadított felületet 40 mm-rel nyújtották meg.
Várhatóan városban élők és fiatalok választják majd a Toyota Aygo X-et, ennek megfelelően az ő igényeikre szabták a felszereléseket. Akár 18 colos felnik is választhatóak, a műszerfal közepére 9 colos képátlójú érintőképernyős fejegység kerül, amelyhez mindenféle módon lehet telefont csatlakoztatni, a szolgáltatásokat online frissítésekkel fogják bővíteni a jövőben ,extraként JBL hifi is kérhető, amelynél egy 20 centis mélynyomót építenek a csomagtérbe. Továbbra is 1,0 literes, háromhengeres szívómotor hajtja a miniautót, jelen esetben a japánok saját 1KR-FE erőforrása, a teljesítményt nem árulták el, csak azt, hogy a szabványos fogyasztás 4,7 l/100 km, és fokozatmentes automatikus váltó is elérhető lesz.