A KTM X-Bow adta az ötletet a SAM Criog nevű buggy megépítéséhez, épp csak krosszautót építettek motorkerékpár-technikával; az igazsághoz hozzátartozik, hogy vásárolható olyan spoilerkészlet és a felfüggesztést lehet úgy módosítani, hogy pályaversenyautóként lehessen használni a német gépet, de nem ez az elsődleges cél. Bár a név erre utal, hiszen a Criog betűszó a „Competition runs in our genes” nevű brit kifejezésből származik.
A Sachsische Automobil Manufaktur nevű cég alapvetően versenyautók fejlesztésére alakult, azon belül is a felfüggesztés a specialitásuk, számos raliautó, Dakar-versenyautó fűződik a nevükhöz, így nem csoda, hogy a Criog nevű alkotásuk is utóbbiakra hasonlít felépítését tekintve. Egy csőváz adja a gerincet, extrém nagy (35 centi) rugóutakkal rendelkezik a felfüggesztés, a hasmagasság 35 centi (elektromosan 7 fokozatban egészen 10 centire lehet csökkenteni), a felnik 15 colosak, hogy ballonosak legyenek az abroncsok és azok is kivegyék a részüket a rugózásból.
A motor a Suzuki Hayabusa 1,3 literes négyhengerese, 200 lóerős teljesítménnyel, 11 000/perc leszabályozási fordulattal, a száraz tömeg mindössze 550 kg. Az extrák között olyan tételeket találni, mint szélvédő vagy ajtók, netán összkerékhajtás. Alaphelyzetben a motorteret is műanyagfólia borítja, amit rá van feszítve a vázra – ez könnyebb, mint a műanyag fedél. A felfüggesztés alsó állásában nyer értelmet a spoilerkészlet, amivel pályaversenyeken is jól használható lesz a SAM Criog, ilyenkor már 17 colos felniket ajánlanak, a peres abroncsokkal jobb a gép reakciója.
Csak komoly érdeklődőnek árulják el, mennyibe kerül az egyedülálló tereprali-pályaversenyautó, hiszen a kedves ügyfél döntheti el a karosszéria vagy épp a technika tartalmát, de úgy 70 ezer euró körüli indulóárral kell számolni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!