Az orosz Rashid Tagirov formatervező szakmai gyakorlatát a Renault romániai fejlesztőközpontjában végezte, így nem meglepő, hogy diplomamunkájának a témáját is a francia cég ihlette, azon belül is a hamarosan visszatérő Alpine márka. Egészen pontosan annak kombinálása a manapság hódító szabadidő-autó kategóriával.
Mindezt igyekezett úgy elképzelni, hogy a tanulmány formában már megismert középmotoros sportkocsi vonásait vitte ár az egy emelettel magasabb autóra. Amíg előbbi arra szolgál, hogy a hegyi kanyargós utakon száguldozzon vele az ember, a szabadidő-autóval szintén a hegyekbe megy a tulajdonos, de azért, hogy ott túrázzon, hegyet másszon vagy télen síeljen. Különösen utóbbi esetben jön jól az összkerékhajtás, amit a fiatal orosz formatervező az első- és a hátsó tengelyt hajtó villanymotorokkal képzel el megvalósítani.
Praktikus ötlet, hogy az ajtókban elhelyezett kontrasztos színű betétek valójában külső tárolórekeszek, ahol például a sportolás során összekoszolódott tárgyakat/ruhadarabokat lehet szállítani, nem kell azokkal a belső teret összekoszolni. Az utastérben egyébként 2+2 üléses kialakítást képzel az alkotó, a fő hangsúly a tágas csomagtartón van. Annyiból nem légből kapott ötlet Rashid Tagirov Alpine SUV-elképzelése, hogy a Renault az idei Párizsi Autószalonon egy szabadidő-autó kupé tanulmányt mutat majd be, szóval maga a gyár is abba az irányba tart, ahová a fiatal formatervező.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!