A BMW 7-es sorozatnál is alkalmazott építőkészlet rejtőzik a hamarosan bemutatkozó új 5-ös sorozat alatt is, azonban itt már nem fért bele a költségvetésbe a karbon alkalmazása a karosszériavázban, és a légrugózásról is le kell mondania az ügyfeleknek.
Akár 100 kg-mal lesz könnyebb az elődjénél az új generáció, a karosszériavázban sok az alumínium, különösen az övvonal feletti részen. A forma nem lesz forradalmian új, állítólag ez volt az ügyfelek kérése, inkább a vezetési élményt javították, mert a visszajelzések szerint ez hiányzott a legtöbb vásárlónak. Utóbbi érdekében nem csak elektronikus lengéscsillapítással lehet majd rendelni az 5-öst, de a hátsókerék-kormányzás is ott lesz az extralistán – új fejlesztésű az 5 lengőkaros független hátsó felfüggesztés.
Újdonság, hogy nem billenőkapcsolóval lehet majd választani az üzemmódok között, hanem az előválasztókar mellett elhelyezett dedikált kapcsolókkal – a Comfort + üzemmód eltűnik, mert már alaphelyzetben is kényelmesebb a futómű hangolása, nem lehet tovább puhítani rajta. Sport-módban a navigáció jelei alapján érzékeli az autó, hogy például kanyargós hegyi szakaszon megy, ilyenkor még jobban bekeményíti a felfüggesztést és az elektronikus kormányszervo rásegítése is csökken. A 7-es sorozatból érkezik az érintőképernyős, gesztusokkal is vezérelhető fejegység.
A nemrég bejelentett, új generációs négyhengeres motorok mellett a 7-es sorozatban már használt soros hathengeresek kerülnek majd a motortérbe, kezdetben a 40i (326 LE/450 Nm) és a 30d (265 LE/620 Nm) lesz az elérhető maximum. A piaci rajtot követően viszonylag hamar megkapjuk majd a hálózatról tölthető hibrid 40e modellt, az M5-ös modellre azonban még vagy két évet kell még várnunk. A Párizsi Autószalonon lesz a G30-as kódnéven futó BMW 5-ös sorozat közönségpremierje.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!