Gordon Murray sokáig kilincselt városi mikroautó ötletével, mígnem a Yamaha felkarolta a dolgot és 2013-ban bemutatták a Motiv.e elnevezésű járművet, amelynek sorozatgyártását 2016-ra ígérték. Ma már tudjuk, hogy ez nem következett be, azonban a projektet brit állami támogatással sikerült életben tartani, és most Motiv néven mutatták be az újra sorozatgyártásúnak ígért csöppséget.
A Gordon Murray Design (konstrukció), a Delta Motorsport (hajtáslánc) és az itMoves (megjelenés, használhatóság) cégek közös munkájának gyümölcse az újdonság, amelynél fontos változás, hogy immár teljesen önvezető technológiával képzelik el a megvalósítást. Az acél térváz, az alumínium felfüggesztés és a műanyag karosszéria az iStream nevű szabadalmaztatott eljárással készül, akkumulátor nélkül a tömeg nem éri el a 450 kg-ot. A karosszéria hossza 2537 mm, szélessége 1310 mm és 1628 mm magas, a belsőt át lehet majd alakítani kerekesszékes utas szállítására, a teherhordó változat 1100 literes rakteret kínál.
Tudásban valahol félúton van a Motive a mopedautók és az igaziak között, a hajtómotor 27 lóerős, a 17,3 kWh kapacitású akkumulátorral 100 km a hatótávolság, és mivel alapvetően városon belüli használatra optimalizálják a konstrukciót, a csúcssebesség 65 km/óra. Gyorstöltés is használható, CCS kábelen keresztül 40 perc alatt lehet 20%-ról 80%-ra tölteni a telepet.