Az első generációs Ford Ka miniautó a Fiesta padlólemezét használta, épp csak a karosszériát spórolták le róla (meg a rozsdavédelmet a műanyag kerékjárat-peremek alól…), a második generációt itt Európában a Fiat-tal közös alapra építették fel, és inkább kevesebb, mint több sikerrel próbáltak meg életstílus-autót faragni belőle. Egyfelől nem nagyon tudták olcsóbban adni a Fiestánál, másfelől a Fiat is állandóan kapacitálta a partnerét, nem kell neki annyi Ka, hadd gyártson már Fiat 500-asokat helyette.
Szóval amilyen nagy siker volt eleinte a Ka, annyira lett belőle rétegmodell. Most azonban újra sikerautót akarnak faragni belőle, ami azzal kezdődik, hogy újra házon belülről származik az alap, ami nem más, mint az előző generációs Fiesta padlója – ami szegről-végről ugyanaz, mint ami az első generáció alatt is szolgált. Világszerte aktuálisan háromféle karosszériával kínálja a Ford a minijét, van belőle ötajtós, négyajtós és 4 méternél rövidebb négyajtós, Dél-Amerikában Ka+, Indiában Figo a neve.
Nálunk előbbi néven, tehát Ka+-ként kerül majd a kereskedésekbe az autó, de indiai gyártásból kapjuk, csak az ötajtós karosszériával. Az indiai változathoz képest minimális változtatásokra kell számítani, például a biztonsági felszereltséget az itteni igényekhez igazítják (6 légzsák, ESP, stb.), és valószínűleg a SYNC 3-as fejegységnek is szorítanak helyet a műszerfalon. Utóbbi kulcsfontosságú extra, hiszen fiataloknak szánják az autót, akik mindenféle kütyüvel rendelkeznek, és azokat szeretnék vezetés közben is használni.
A Fiesta vezethetőségét, majdnem olyan tágas utasteret ígérnek (nem sokkal a Ka+ érkezése után kerül sor a Fiesta generációváltásra, amikor egy kicsit megnövelik utóbbi méreteit) alacsony üzemeltetési költségek mellett. Mifelénk várhatóan csak egyféle motorral, az 1,0 literes háromhengeres benzinessel lesz majd választható a Ford minije, de a hírek szerint a 80 lóerő körüli szívó változat mellett a 100 lóerős turbósként is. Vételár tekintetében pontos összeg helyett úgy fogalmazzák meg a célokat, miszerint a Vauxhall Viva (nálunk Opel Karl-ként forgalmazzák majd) árához lövik be az újdonságot, amely várhatóan a Párizsi Autószalonon debütál és valamikor 2017 elején kerül a kereskedésekbe.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!