Továbbra is elhatárolódik a turbófeltöltő alkalmazásától a Toyota, amikor arról van szó, hogy fokozza a GT-86-as sportkocsi tudását, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudnak sokkal ütőképesebb autót faragni belőle. Itt van példának okáért a GRMN változat.
A betűk a Gazoo Racing Masters of Nürburgring kifejezésből erednek, és a Toyota házi tuningcégére utalnak, akik szó szerint az utolsó csavarig átfésülték a konstrukciót. Például az első légterelő, a hatalmas méretű hátsó szárny és a motorháztető karbonból készül, illetve az első-hátsó szélvédő kivételével plexire cserélték az üvegeket. Ezekkel a megoldásokkal és a kényelmi extrák elhagyásával sikerült 45 kg-mal csökkenteni a saját tömeget, ami már elég volt ahhoz, hogy a felfüggesztést is áthangolják. A felnik maradtak 17 col átmérőjűek, de amíg elöl maradt a gyári 7 colos szélesség, hátul 8 colos felniket használnak.
A 2,0 literes boxermotornál új a szívósor és a teljes kipufogórendszer, a motoron belül kisebb belső súrlódást eredményező alkatrészeket használnak és könnyebb a lendkerék is, tehát gyorsabban reagál a gázpedálparancsaira az erőforrás, amelynek nem mellékesen 200 LE/204 Nm-ről 216 LE/217 Nm-re nőtt a teljesítménye. Rövidebb végáttétellel is javítják még a rugalmasságot, a megfelelő lassulásról elöl 6, hátul 4 dugattyús féknyergeket használó, körben hűtött tárcsákat alkalmazó fékrendszer gondoskodik.
A Toyota 86 GRMN megmarad japán belpiacos modellnek, mindössze 100 példányt készítenek belőle 15,5 millió Ft-nak megfelelő áron, és annak ellenére a Nürburgringen hangolták a felfüggesztését, hogy a nagy földrajzi távolság ellenére valószínűleg egy példány se jut majd el oda.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!