Felismerhető maradt az Evoque karaktere, pedig rengeteg az új részlet. Ennek köszönhető, hogy nem is hiányzik a háromajtós felépítmény, hiszen az oldalfalba visszahúzódó kilincsek miatt az ötajtós is sokkal sportosabban néz ki az eddiginél; a kabrió utódlásáról nem ejtettek szót. Alapfelszerelés a LED-es fényszóró, SE szinttől jár a látványosabb menetfényes darab, amihez rögtön animált irányjelzőket is adnak, míg a piaci bevezetéskor kínált First Edition megkapja a mátrix LED fényszórókat. Az összes változat sajátja a hátsó lámpákat összekötő fekete panel, ami része a sokkal erősebb a vízszintes tagolásnak, azaz igyekeztek széltében és hosszában is nyújtani a látványt a formatervezők.
Megtartották az eddig is bevált kompakt alapterületet, a 4,37 méteres karosszérián belül azonban több lábteret kapnak a hátul ülők, és a raktér méretét is megnövelték 10%-kal 591 literre (támladöntés után 1383 literes a raktér). Letisztultabb lett a műszerfal azáltal, hogy itt is érintőképernyővel váltották ki a középkonzolt, és alapfelszerelés a digitális műszeregység. A központi érintőképernyő alapesetben a műszerfalba simul, de meredekebb szögbe is lehet állítani. Egyfelől a menü kezelését könnyíti meg a kevesebb tükröződés, de egyéb fontos szerepe van ennek a kijelzőnek.
Itt jelenik meg a britek által ClearSight Ground View nézet, ami a kocsi orra előtti terepet mutatja, a vezetőülésből közvetlenül láthatja a sofőr, hol vannak elkerülendő akadályok. De a tereptulajdonságok demonstrálására épített akadályoknál is láthatja a perem mögötti folytatást a vezető. A belső tükör is különleges, hiszen a tükröződő felület kijelzőt rejt, amely a hátrafelé néző 50°-os látószögű kamera képét tudja gombnyomásra megjeleníteni, így akkor is képes hátralátni a sofőr, ha például hárman ülnek hátul. A kamera alapú megoldás sötétben is többet mutat, mint a hagyományos tükör.
A feláras bőrkárpit alternatívájaként rögtön négyféle, újrahasznosított vagy természetes szálakból készített kárpitot kínálnak, a Kvadrat nevű műbőr, a Miko Dinamica hasított műbőr, az Eucalyptud és Ultrafabrics szövetet. Egy-egy Evoquehoz akár 33 kg újrahasznosított műanyagot is felhasználnak, a Kvadrat kárpithoz autónként 53 műanyag palackot dolgoznak fel. A konszern először a Jaguar E-Pace szabadidő-autónál vezette be a Smart Settings nevű, a használó szokásait megtanuló és azokhoz alkalmazkodó segédet, amely alapfelszerelés az Evoque-nál.
Ahogy az a márkától elvárható, a terepképességeket is fejlesztették, a gázlómélység immár 600 mm (+100 mm), a Terrain Response 2 nevű összkerékhajtás-üzemmód választó a már ismert négy lehetőség – komfort/homok/fű-kavics-hó/sár – mellett Auto módot is kínál. Az alapmodell kivételével széria a 48V-os lágy-hibrid hajtás, ami fokozott energia-visszatermelést biztosít és lehetővé teszi, hogy 17 km/órás sebesség alatt fékezéskor leállítsa a belső égésű motort az elektronika. A piaci bevezetéskor elérhető Ingenium-négyhengeresek három-három teljesítménnyel választhatóak, a dízel 150, 180 vagy 240 lóerős, a benzines 200, 249 vagy 300 lóerős. Az elsőkerékhajtású, hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval szerelt alapkiviteltől eltekintve az összes Evoque a kilencfokozatú automatikus váltó és az összkerékhajtás kap.
Várhatóan egy év múlva kerül a szalonokba a hálózatról tölthető hibrid modell, amely a zöld rendszám használatára is alkalmas lesz. Ennél egy lágy-hibrid 1,5 literes háromhengeres turbómotor (200 LE/280 Nm) hajtja az első kerekeket, a hátsókat egy villanymotor (108 LE/260 Nm), a hátsó ülések alá kerülő lítium-ion akkumulátor 11,3 kWh kapacitású. A továbbfejlesztett padlólemez alkalmas akkumulátoros-elektromos változat felépítésére is, erről azonban csak később, a piaci igények és lehetőségek felmérése után hoznak majd döntést.