A jelenlegi gazdasági helyzetben minden autógyártónak át kell gondolnia a jövővel kapcsolatos terveit, különös tekintettel arra, hogy senki nem tudja, milyen lesz a kilábalás a jelenlegi válságból. Minden más autógyártóhoz hasonlóan a BMW eladásai is visszaestek, Ázsiában -25%, Európában -18%, Észak- és Dél-Amerikában -18%-os értékesítési eredményt ért el a konszern, ami csoportszinten 20,6%-os visszaesést jelent 2019 első negyedévéhez képest. Igazán az okoz fejtörést a gazdasági szakembereknek, hogy nem lehet tudni, milyen ütemben tér majd vissza a normális kerékvágásba a gazdaság, ezért többi vetélytársához hasonlóan a BMW Csoport is költségcsökkentést hajt végre.
Annak érdekében, hogy a jövőben is sikeres maradjon a konszern, több mint 30 milliárd eurót fordítanak fejlesztésre 2025-ig, ebben benne van a hidrogén tüzelőanyagcella-technológia fejlesztése, a modellkínálat elektrifikációja és a gyárberuházások is. A müncheni gyárat már felkészítették az i4-es modell gyártására, Dingolfingban most zajlik a beruházás az iNext gyártásának előkészítésére – mindkét akkumulátoros-elektromos autót 2021-ben dobják piacra. A költségvetési helyzet stabilitása érdekében azonban az összes beruházását áttekinti a BMW Csoport, abból a szempontból, hogy hozzájárul-e a konszern hosszú távú sikeréhez, most kell-e végrehajtani azt. Példának a magyarországi beruházást hozta fel Oliver Zipse, miszerint a várható kereslet a fontos a cég számára, ezért egy évvel elhalasztották a gyár indítását. A debreceni üzemen kívül más beruházásokat is elhalasztanak.