Egy éven át dolgoztak a Ferrari mérnökei az FXX K hiperautó tökéletesítésén, minden egyes alkatrészt megvizsgáltak, hogyan tudnának javítani rajta. Például újratervezték a karbon vázat, az újfajta gyártástechnológiai megoldások alkalmazásával sikerült lejjebb szorítani a tömeget, úgy, hogy közben például hátsó szárny is került az autóra. Muszáj megbízni az adott szóban, ugyanis pontos értéket nem közöltek, csak annyit, hogy az első/hátsó tengely között 41/59 a tömeg eloszlása.
Sok időt töltött az autó a szélcsatornában is, hiszen az átalakítás központi eleme az aerodinamikai csomag átalakítása. Az aktív hátsó spoiler működését egészíti ki az új, rögzített hátsó légterelő, optimalizálták a diffúzor működését, a leszorító-erő 23 %-kal nagyobb a korábbinál, 200 km/h-nál 640 kg, a leszabályozási sebességnél 830 kg. Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy nagyobb tempóval tud haladni a Ferrari FXX K Evo kanyarokban.
Teljesen új a kormánykerék, amelyen a KERS gyorskapcsolóját is elhelyezik, a váltófülek az F1-es versenyautóból származnak. A vezetőüléstől jobbra lévő, a visszapillantó tükröt helyettesítő kamera képét mutató kijelzőt nagyobb, 6,5 colos képátlójú darabra cserélték. A gyár 5000 km fejlesztési és 15 000 km tartóssági tesztelést követően kezdi meg a Ferrari FXX K Evo kiszállítását, arra is lehetőség van, hogy a meglévő FXX tulajdonosok feljavítsák saját járműveiket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!