A 740i, 750i és M760Li egy évig hiányozni fog a BMW 7-es sorozatának európai kínálatából, mert egy kis időre van szüksége a mérnököknek ahhoz, hogy a WLTP-fogyasztásmérés és az ezzel párhuzamos RDE valós károsanyag-kibocsájtás mérés teszten megfeleljen az autó. A probléma prózai, a karosszéria alatt egyszerűen nincs hely a benzinmotor károsanyag-kibocsájtását csökkentő részecskeszűrőnek. A 2,0 literes benzinmotorral és villanymotorral szerelt 740e-t nem érinti a korlátozás a gyár Automobilwoche újságnak adott tájékoztatása szerint, és azt reméli a gyár, hogy a frissítéskor bejelentésre kerülő 745e (400 lóerő körüli rendszerteljesítmény és 30 km-t meghaladó elektromos hatótávolság) majd kárpótolja a benzines 7-esre vágyó vásárlókat.
A 3,0 literes soros hathengeres dízel – egy, két vagy négy turbóval választható – megfelel az előírásoknak, ezért az továbbra is választható lesz az európai piacon a 7-eshez, a benzinesek közül a hat- és nyolchengeres jövő májusban tér vissza az európai kereskedésekbe, a V12-es biturbótól végleg búcsúzunk; az EU piacokon nagyjából 30% a benzines 7-esek részaránya, a 11 533 eladott példány közül 3540 volt benzinmotoros. A világ többi részén változatlanul elérhetőek maradnak a benzines motorok, a szeptemberre várható modellfrissítés során pár lóerővel megnövelik majd teljesítményüket.